Jumpa guni hanyut “Sangkakan sampah,Rupanya Sekeluarga dalamnya” Apa yang lelaki ni buat,bikin Natizen bising….

 Apa yang lelaki ini buat, bikin netizen bising.

Sudah tak asing lagi jika kita melihat ada kucing-kucing yang baru saja dilahirkan dibuang ke beberapa tempat. Kadang, bahkan ada yang tega membuang kucing-kucing malang itu di tempat sampah, sungai, atau jalan. Mungkin, sesekali kita membayangkan, apa yang ada di benak kucing-kucing itu. Hal inilah yang sempat viral di media sosial.

Seorang lelaki terjumpa satgu guni beg bukan berisi sampah. Tapi berisi kucing bersama anak-anaknya. Yang telah dibuang manusia yang takde hati perasan. Muka kucing macam sedih je. Kemudian lelaki ini mengambil kucing tersebut dan membersihkan, bagi makan, dan letak di satu sangkar bersama anak-anaknya.

KOMEN NATIZEN

Nur Delaila Kakulal “Terima kasih byk2 ya krn sudi membantu kucing tu semoga urusan anda sentiasa dipermudahkan aamiin ”

Miah Alos

“Assalamualikom dik .terbaik semoga allah balas balik kebaikan mu allah tak tidur pasti nya kucing tu juga akan balas balik kebaikan mu allahu yang mengatawi nya kita hamba yang dititipkan sematara aja juga kucing kucing tu pasti nya allah yang berhak ini semua milik nya amin ya rabbal alamin”

aty Joe

“Semoga allah balas mu dik dengan rezeki yang tak putus2…t.kasih sbb selamat kan kucing tu…”

“Yang membuang nya tunggu bila ahli keluarga kau di perlaku kan mcm tu…ingat kifarah tu ada”

Sumber Dan Rujukan

www.imuslimnetwork.com

Leave a Comment