Bila Yusuf Azmi Bersuara “Kau ingat kau siapa” Mari sini kalau rasa nak penampar …

Yusuf Azmi.

” Bayangkan lah, m4Iu nya kau ni, kau ramai-ramai datang..dah tva-tva datang pergi Iaw4n budak-budak..ko tak m4Iu ke?

” Konon nak tunjuk kvat tapi b0d0h bukan main..buat apa kau nak tunjuk h3ro dengan budak-budak..”

Demikian antara kata-kata Pengerusi Persatuan Pengguna Semb0yan 1 Malaysia, Yusuf Azmi kepada lima orang lelaki yang bert1ndak menyer4ng serta memukvI pengajar dan pelajar di sebuah pusat tahfiz.

Yusuf Azmi berkata, t1ndakan lelaki terbab1t bukan sekadar tidak mengh0rmati rumah Allah, tetapi juga menunjukkan keb0doh4n diri sendiri kerana cuba menjadi s4ms3ng tak bertempat.

Sambil meminta pihak p0lis agar segera mengambil t1ndakan, Yusuf juga beberapa kali 3enegur susp3k selain mengajak mereka berjumpa sekiranya mahu tunjuk kvat sangat.

” Kau ingat kau macam g3ngster sangat, ko ingat ko sams3ng datang ke tempat macam tu..

.

” Kalau betullah ins1den itu berlaku kerana ada pelajar-pelajar yang berg4duh, seharusnya kita merujuk kepada mudir atau guru-guru di situ.

.

” Ini tak kau datang macam sams3ng, ko bed4Inya ustaz tu, budak-budak tu.. ko umur dah berapa tahun? 40 tahun..ada 30 tahun, ada 20 tahun lebih pun ada..

.

” Korang semua ni macam takde ot4k, apa ko ingat ko kvat pastu suka-suka h4ti kau nak pergi bed4l orang.” luah Yusuf.

Justeru Yusuf meminta kepada pihak berw4jib agar bert1nd4k segera bukan sekadar men4han tetapi menghadapkan pesal4h ke muka pengadilan.

Yusuf Azmi siap cab4r kalau ber4ni nak test

Selain itu Yusuf Azmi seakan tidak dapat men4han sabar apabila mengajak lelaki-lelaki terbab1t agar datang berjumpa beliau sekiranya merasakan diri kvat.

” Saya nak bagitau kepada sams3ng2, kalau kau nak tunjuk kuat sangat, kau tunjuk dengan kitorang.

.

” Kitorang ni tak kuat, tapi kalau kau nak test boleh lah..” kata Yusuf Azmi.

Tambah Yusuf Azmi, perkara seperti itu tidak seharusnya berlaku kerana pvnca mgkin hanya diseb4bkan perkara kecil membab1tkan pelajar-pelajar tahfiz disitu.

Namun t1nd4kan lelaki-lelaki terbabit datang beramai-ramai meny3rang seorang budak sesuatu yang tak masuk akal.

” Ini ke budaya yang kau nak bawak, kau nak tunjuk kepada siapa? Nak tunjuk kepada anak buah kau yang kau hebat, kau kuat?

.

” Dengan tak pakai bajunya..kau ingat kau sape, meh sini kalau nak rasa pen4mpar macam mana..” kata Yusuf Azmi lagi.

Susp3k sudah kena t4han

Dalam pada itu, susulan dari kjad1an itu, dua daripada lima leIaki yang disyaki terl1bat telah berjaya dit4han poIis hari ini.

Menurut Ketua PoIis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor, kedua-dua susp3k berusia 30-an berkenaan dit4han dalam beberapa serbu4n di sekitar Damak di Jerantut hari ini.

” Kedua-dua susp3k ditahan rem4n selama empat hari bermula hari ini dan k3s dis1asat mengikut Sksyen 147 Kanun Kesksaan kerana mervsuh dan Sksyen 448 Knun Kesksaan kerana pencer0bohan kawasan.

.

” Tiga lagi susp3k masih dik3san termasuk seorang susp3k utama yang telah dikenal pasti butiran perib4di dan usaha me4angkap susp3k sedang dipergiatkan.

Katanya kedua-dua susp3k yang dit4han didapati p0sit1f dad4h jenis meth4mphe-tamine dan turut dis1asat di bawah Sksyen 15 (1) (a) Akta Dadh Berbh4ya 1952.

Tak puas h4ti soal pemb4yaran makanan

Dalam pada itu katanya, berdasarkan laporan kejad1an dipercayai berpvnca akib4t susp3k tidak berpuas h4ti terhadap penjaga pusat tahfiz berkenaan berkaitan pemb4yaran makanan di pusat tahfiz itu.

Katanya, berdasarkan maklumat awal pada pukul 5.10 petang semalam lima leIaki bersama seorang pelajar tahfiz pergi ke pusat tahfiz berkenaan menaiki sebuah pacuan empat roda sebelum tiga susp3k bert1ndak m3nyer4ng mngsa.

” Dalam kejad1an itu penjaga tahfiz mengalami kecd3raan di bahagian mata sebelah kanan dan menerima empat jah1tan, c3dera di tangan dan leb4m di badan, manakala pelajar tersebut s4k1t di bahagian badan,” katanya.

Tular dalam media sosi4l hari ini beberapa rakaman vid3o yang menunjukkan beberapa orang leIaki bert1ndak menyer4ng sebuah pusat tahfiz di Jalan Cheneras, di sini semalam.

Dalam satu v1deo berdurasi 2.51 minit menunjukkan seorang leIaki yang memakai seluar pendek mem4rahi seorang mngsa sebelum bert1ndak memukvInya.

Berdasarkan rakaman leIaki yang memakai kasut berkenaan menyatakan tidak berpuas h4ti apabila anak saudaranya dan pelajar lain dipukvI.

LeIaki tersebut berkenaan kemudiannya memukvI mngsa sebelum mengajaknya bergadvh.

Sumber Dan Rujukan

k0smo dan IG Yusuf Azmi Via Nepal Khabar

Leave a Comment