Allahuakbar, Video Penampakan Kalimah Agung Allah Semasa Download Aplikasi Google Earth

Video Penemuan Kalimah Allah Semasa Download Aplikasi G00gle Earth

Masya Allah, Tabarokallah… Seorang lelaki menemui kalimah الله secara tidak sengaja semasa seorang sukarelawan bernama Ade Rahadian (53) yang baru saja memuat turun aplikasi Google Earth di telefon bimbitnya.

Kalimah الله tersebut dapat dilihat berada di kawasan berbukit yang di kelilingi hutan belantara di Kota Sawahlunto, Sumatera Barat. Sehingga kini, masih tidak dapat dipastikan adakah kalimah tersebut terbentuk secara alami ataupun kerana buatan manusia.

Lokasi Penampakan

Dari pantauan Liputan6.com menggunakan aplikasi Google Earth, penampakan lafaz Allah di daerah tersebut memang benar ada. Namun tidak jelas secara jelas daerah tersebut apakah sawah atau perkebunan ketika tampilannya diperbesar.

Tetapi, baru-baru ini sebuah akun di Instagram juga mengunggah video lafaz Allah yang ditemukan Ade Rahardian tersebut. Akun bernama @eliticca memperlihatkan dua orang lelaki yang berada di area lafaz Allah itu. Kemudian mereka merakam dengan kamera drone. Dari video tersebut terlihat dengan jelas lafaz Allah, di lokasi tersebut tampak kawasan itu merupakan ladang dan sawah.

Dalam unggahan @eliticca tersebut juga ditulis deskripsi tentang kebesaran Allah, ia juga menulis lokasinya di Desa Bukit Gadang, Kecamatan Talawi Kota Sawahlunto Sumatera Barat.

Jom tonton video penemuan yg menarik ini…

Akhir Kata

Semua makhluk Allah bertasbih

Semua makhluk Allah berzikir dan bertasbih (subhanallah) mengingatinya.

Al-Israa [44] Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya; akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun.

Semut dan katak juga berzikir kepada Allah. Dari Ibn Abbas bahawa nabi SAW telah melarang daripada membvnvh 4 jenis binatang: semut, lebah, belatuk dan nuri.

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Dari Rasulullah s.a.w: Sesungguhnya pernah seekor semut mengg1git salah seorang Nabi lalu Nabi tersebut menyuruh supaya memb4kar sarang semut tersebut, tetapi Allah menurunkan wahyu kepadanya:Apakah hanya gara-gara seekor semut mengg1gitmu lantas kamu akan binasakan satu umat yang selalu membaca tasbih.

Rasulullah (sallallahu alayhi wasallam) said :

“Its croaking is Tasbeeh. Narrated by An-Nas’ai. (suara katak itu tasbih, memuji Allah, Riwayat An-Nasai). Hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Umar “Janganlah kamu membvnvh katak kerana bunyi menguaknya adalah tasbih”. Manakala hadis daripada Anas bin Malik pula “Kamu jangan membvnvh katak kerana ia pernah melalui (melintasi) di atas api Ibrahim serta membawa air di dalam mulutnya dan menyemburkannya ke atas api”.

Dalam hadis disebut binatang yang tidak bertasbih memuji Allah akan menjadi buruan manusia, manakala pokok yang tidak bertasbih akan menjadi kering.

“akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka.” . Hanya Nabi Sulaiman yang diberikan ilmu untuk memahami bahasa binatang.

An-Naml [16] Dan Nabi Sulaiman mewarisi (pangkat kenabian dan kerajaan) Nabi Daud dan (setelah itu) Nabi Sulaiman berkata:Wahai umat manusia, kami telah diajar mengerti bahasa pertuturan burung dan kami telah diberikan serba sedikit dari tiap-tiap sesuatu (yang diperlukan); sesungguhnya yang demikian ini adalah limpah kurnia (dari Allah) yang jelas nyata.

Malah anjing juga beriman kepada Allah dan menjadi pembela sahabat Nabi. Anjing juga digunakan oleh Allah untuk menasihati seorang wali.

Kiamat tidak akan berlaku selagi ada orang zikir, tasbih dan sebut nama Allah. Tidak berlaku kiamat sebelum Allah tamatkan perkhidmatan orang Islam. Allah buat dunia ini bulat supaya setiap masa (24 jam) ada sahaja orang beribadat dan mengingatinya. Sebab itulah waktu solat,puasa dan raya tidak sama di semua tempat. Dunia tidak boleh kosong dari hubungan dengan Allah. Kita (umat Islam) ini penawar kepada dunia. Selama mana kita patuh pada Allah, selama itulah dunia bertahan. Bila dekat kiamat, Allah matikan semua orang Islam, cabut Al-Quran dari hati orang Islam.

“Kiamat tidak akan berlaku selagi masih ada orang yang menyebut perkataan “Allah, Allah.” (Hadith Riwayat Imam Muslim)

Baca Juga: Kalimah Zikir Yang Beratnya Melebihi 7 Lapisan Langit Dan Bumi

Rujukan Dan Sumber

Youtube

Majalah Harian

Kredit; Yuhanis Azam & Sahabat Surga

Leave a Comment